recenze - HARRY POTTER: BOJ PROTI TEMNÝM SILÁM

11.01.2024

O lokalizované verzi One Night Ultimate Werewolf, která nese český název Vlkodlaci za úplňku, jsme se pochvalně rozepsali v nedávné recenzi. Tahle party hra ve stylu Městečko Palermo nás snad nikdy nezklame a pokud se sejde dostatečně velká parta dobře naladěných lidí, je to vždy jasná volba. Není divu, že se autoři rozhodli vzít oblíbené téma Školy čar a kouzel v Bradavicích a naroubovali ho na tento chytlavý základ.

Obsah je vlastně dost podobný už zmiňovaným Vlkodlakům za úplňku. V malé krabičce najdete sadu šestnácti karet a žetonů. Místo obrázků vesničanů a vlkodlaků na nich najdete známé postavy z Harryho Pottera, respektive jejich filmové podoby. Myslím, že se autorům podařilo vybrat povedené podobizny, tedy až na samotného Harryho, který mi připadá, jako by mu bylo zle. Možná zrovna viděl Smrtijeda, nebo třeba jen ochutnal některou z exotických příchutí Bertíkových fazolek. Chudák Harry. Zpracování si ale zaslouží pochvalu, už zmiňované karty jsou totiž, stejně jako v případě původních vlkodlaků, spíše jakési kartonové žetony, se kterými se opravdu dobře manipuluje. I tak bych vám doporučil je obalit, abyste si pak jejich poškozením nepokazili herní zážitek.

Ke hře můžete použít aplikaci pro Vlkodlaky za úplňku, jen po spuštění vyberete variantu Harry Potter: Boj proti temným silám. Vše je lokalizováno a to samozřejmě i včetně dabingu. Tady musím opět pochválit Ravensburger, protože nedávno jsme tady měli například eschoes, který má také velmi dobře zpracovanou a počeštěnou apku. V aplikaci si následně zvolíte postavy, které jste si na stole vybrali pro váš scénář. Na konci malé brožurky pravidel je hned sedm různých kombinací a to ještě ve variantě pro různé počty hráčů. Pokud už máte s Vlkodlaky zkušenost, není potřeba se nijak omezovat a klidně si vymyslete vlastní scénář s vašimi oblíbenými postavami.

Postavy totiž většinou odpovídají předlohám v původní hře. Tak například takový Sirius Black je Loupežník, Neville Longbottom představuje Výtržnici a světe div se, Ron je Opilec. Tak to je opravdu nečekané rozuzlení. :) Líbí se mi, jakým způsobem autoři využily postavy dvojčat George a Freda, kteří se na sebe mohou podívat, vhodné je ale jejich začlenění až při větším počtu hráčů. Myslím ale, že se celkově autorům povedlo vlastnosti postav docela dobře využít a chudák Ron je prostě jen zmatený vlivem kouzelného lektvaru. Zároveň doufám, že tady nepíšu nějaké nesmysly, protože rozhodně nepatřím mezi znalce universa HP a jsem pouhý řadový fanoušek. A tady si, myslím, především fanoušci Harryho Pottera přijdou na své. Měl jsem tu čest hrát slušné i velmi slabé deskovky s obrýleným čarodějem a Boj proti temným silám vlastně patří k těm nejlepším. Přes to a možná i díky tomu, že se drží povedené Vlkodlačí hry.

Nebudu vám popisovat jednotlivá pravidla hry, o těch jsem se už rozepsal !tady!. Hernímu zážitku napomáhá aplikace, která vám kromě dabingu přehrává i ambientní zvuky, které dotváří atmosféru. Samozřejmě, můžete jako podklad použít třeba soundtrack k některému z filmů. Doporučuji tuto verzi od pražské filharmonie. Zvukový doprovod je u téhle hry důležitý, potřebujete prostě cokoli, co vám znemožní slyšet pohyby vašich soupeřů, kteří se v noční fázi postupně probouzí a manipulují kartami na stole. Stále tady samozřejmě platí, že nezáleží na roli, která vám byla přidělena na začátku kola, ale na kartě která u vás nakonec po všech těch rošádách zůstane. A opět se jedná o hru, u které můžete bez problémů strávit celý večer.

Vzít populární téma a použít ho na zaběhlou deskoherní předlohu, to je recept, díky kterému může vzniknout pořádný kočkopes. Samozřejmě to záleží na kombinaci, kterou zvolíte. V případě Boje proti temným silám se podle mě fúze dvou značek jednoznačně povedla a je to samozřejmě do velké míry ovlivněno mojí láskou k původním Vlkodlakům. Myslím, že tahle malá krabička nebude časem chybět na žádném Potter-conu, nebo fanouškovském turnaji ve Famfrpálu. Tedy, pokud něco podobného opravdu existuje. :)