Yarkův pohled - HRA O TRŮNY: DESKOVÁ HRA (DRUHÁ EDICE)

02.11.2017

 "Zima příchází..." ...a to doslova.

Venku mráz, silný vítr vás bičuje do tváře, prsty na rukou už pomalu necítíte, a k tomu všemu má autobus zpoždění. Pro mě nejideálnější období pro hraní deskovek, pěkně v teploučku u rodinného krbu. Vedle sebe přátelé a v ruce horký grog. Ještě přiložit poslední poleno do krbu a můžeme se pustit do hraní.


"Ty nic nevíš, Jone Sněhu..."

Téma Hra o Trůny (GoT) netřeba představovat. Ale o deskové hře, na toto téma, vám už něco povím. Pro fanoušky GoT je tam toho dost. Jsou tam rody, mapa Westeros, vojenské jednotky, Divocí, peníze, spojenectví, ale i zrady. Čeho se naopak nedočkáte jsou draci, víno a ňadra (Tyrion by byl zklamán). Mapa je rozdělená do regionů, a cílem hry je ovládnout určitý počet těchto regionů jako první. Mapu obsazujete třemi typy jednotek: pěší, jezdci a katapulty. Základní princip mi připomíná kultovní Risk. Vlastně bych řekl, že je to na první pohled zřejmé. Což mi nijak nevadí, protože Risk mám rád, a líbí se mi taktizování a přesouvání figurek po mapě. S nadhledem to pak vypadá, jak plánování dobytí území ve velitelském stanu Tywina Lannistera.

Důležitým faktorem jsou dočasná spojenectví, proti zrovna nejsilnějšímu soupeři, aby nedošlo k předčasné výhře. Bohužel, tady byla na mě ušitá zrada, kdy jsem naivně věřil ve spojenectví spoluhráče, aby mi záhy vrazil kudlu do zad a nakonec vyhrál hru. Bastard! 

Mám jedinou připomínku k rodům a jejich minimální rozdílnosti, která se časem úplně vytratí, takže je nakonec jedno jaký rod si vyberete.

Dost už byla zrad a podlostí. Jdeme zaútočit na design. Polínko dohořívá, já jdu přiložit do krbu, a vy se mezitím podívejte na dlouhý seznam komponent:


1 pravidla 

1 herní plocha

138 plastových jednotek 

42 karet domů 

30 karet Westerosu 

9 karet divoké zvěře 

24 karet "změny boje" 

6 zástěn 

90 příkazových žetonů

120 žetonů moci

18 žetonů vlivu 

6 žetonů zásob 

14 žetonů neutrálních sil 

6 žetonů bodů 

6 žetonů posádky 

1 žeton železného trůnu 

1 žeton valyrianské ocelové čepele 

1 žeton poštovní vrány 

1 žeton herního kola 

1 žeton hrozby z divočiny 

1 tabulka králova dvoru 

2 referenční štítky

Na první pohled je zřejmé, že herního materiálů je požehnaně, jako nemrtvých v armádě Nočního krále. Celá herní plocha včetně komponent spadá do kategorie "tohle si ve vlakovém kupé nezahraješ". Ale praví hráči už mají rozloženo na svém deskoherním stole, a můžou se kochat nádherou, která jim GoT poskytuje. Všechny komponenty jsou kvalitně zpracované, od karet přes žetony po figurky. Spoustu druhů dílků a přitom se mi každý líbí. Všechna čest ilustrátorům Tomasz Jedruszek a Henning Ludvigsen. Design hry je prostě skvělý. Nebudu se tady moc rozepisovat, rozumnější než si o tom číst, je se podívat na fotky v Petrově recenzi.

Koupí Hry o Trůny dostanete nadupanou krabici za přiměřenou cenu. Proto taky uděluji slavnou cenu "Yarek doporučuje!" :) Recenzi s hodnocením už napsal Petr, ale kdybych měl hodnotit já, GoT dám jednoznačně plných pět hvězd, protože si to prostě zaslouží. Nemůžete být zklamaní.

Mějte se pěkně a zůstaňte v teple. Já jdu přiložit do krbu...
Yarek, the Párek 


(poznámka editora: přiložit do krbu = vložit disk se Zaklínačem do PS4)