recenze - ZOMBICIDE: WULFSBURG

20.12.2018

Jsou to asi dva měsíce, co jsme se podívali na hru Zombicide: Černý mor. V původní krabici je obsahu i scénářů požehnaně, takže na co rozšíření?

Krabice je o něco menší, než ta od Černého moru, ale pořád slušný macek. Návod je opět perfektně graficky zpracovaný, nových pravidel obsahuje jen pár, ale nás bude zajímat hlavně 10 scénářů. Nultý scénář tady budete hledat marně, začínat se tedy bude zostra. Hned se koukneme hlouběji do krabice, ale popravdě, moc tam toho už není.

Máme tady čtyři nové přeživší, včetně plastových podložek, takže hru teď můžete hrát až v deseti hráčích. Sada karet předmětů a karet pro vyvolání zombíků. Nakonec si nechávám to hlavní, figurky zombie vlků. Při bližším prozkoumání mi připadají lépe zpracovaní, než původní zombíci. Málem jsem zapomněl na dva mapové dílky, ty představují věže, jednu z hlavních novinek. Celkově zase vše působí kvalitně a stylově, proto odpustím i tu papírovou záslepku, která drží obsah krabice pohromadě.

Po přečteni pravidel můžete začít skládat scénář na stůl. Postavy si můžete zvolit z krabice Wulfsburgu a libovolně je namíchat s těmi z Černého moru, ale určitě si s výběrem dejte záležet. Mapové díly věží napovídají, že se vám budou hodit zkušení lučištníci, ale stejně tak nesmíte zapomenout na svalnatého bijce, který vám proklestí cestu skrz odolnější nepřátele. No a na nové protivníky, v podobě rychlých vlků se hned podíváme.

V Černém moru vás potrápili běžci, kteří disponovali dvěmi akcemi, jednadvacet vlků z nové krabice se aktivuje dokonce třikrát. A nesmím taky zapomenout na toho dvaadvacátého! Wolfdomination je přerostlé vlčí monstrum, které má taky tři aktivace a k tomu ještě tři životy. Abyste nebyli proti těmhle potvorám zas tak bezbranní, do balíčku si přimícháte nové "magické zbraně". Ty si ale užijete až na vyšších úrovních. V horní části těchto speciálních předmětů je uvedeno, jak zkušenou postavu potřebujete k jejich použití.

Jednotlivé scénáře jsou koncipovány tak, aby bylo možné různě využívat nové dílky s rozhlednami. Na samotné hratelnosti se toho moc nemění. Začínáte v dříve prosperujícím městě Wulfsburg, kde si krvelační vlci pochutnávali na místních zombie vesničanech, a tak se sami zombifikovali. Jejich tři aktivace znamenají doslova skoky směrem k vašim přeživším. Hned první scénář je označen jako "snadný", což se nám ale vůbec nepotvrdilo. Projít nám ho dalo dost zabrat a každý další pak ještě přitvrzoval. Celkově mi tedy i díky vlkům připadají scénáře náročnější, než v Černém moru.

Pro koho je tedy Wulfsburg určen? Pokud už jste vyčerpali veškerý obsah z Černého moru a rádi byste na kampaň navázali, jsou pro vás vlci nutnost. Pokud vás ale Zombicide z nějakého důvodu neoslovil, na krabici se vám doma práší a čekáte, že by to mohlo tohle rozšíření napravit, tak vás zklamu. Tohle je rozšíření pro fanoušky.