recenze - TEMNÉ ZNAMENÍ

18.08.2019

Drazí internetoví přátelé,
posedla mě touha zničit zlo jednou provždy. Nebo mě posedlo samotné zlo? Sám nevím, rozdíly se stírají s každou chlazenou dvanáctkou. Jenže kostky mi, do řiti, ne a ne padnout. Ještě to párkrát zkusím a pak se na to vyseru, ať si Prastaří ten svět klidně sežerou!

Váš oddaný Yarek, the párek

Morava - Beskydy, 23. července 2019

8. července
Ihned poté, co jsem sejmul víko krabice a zahlédl to nekonečné zlo, jsem neotálel a napsal svým nejvěrnějším přátelům. Podle pravidel světa Arkham Horror lze svolat až osm bojovníků s nicotou. Na messengeru mi odpověděli pouze dva největší pijani. Jeden z nich byl Petr, který nechápal, o čem hovořím, ale dal by si jedno točené s pořádnou pěnou, aby mi ji mohl foukat do ksichtu.

Svět už je jednou nohou v nicotě... 

9. července
Jako útočiště pro boj s Prastarými jsme si vybrali místní knajpu a rovnou to roztočili. Pivko i záchranu lidstva. Výčepní se podezřele vyptával, jestli máme všechno, a zdálo se mi, že pozoroval naše nalezená Temná znamení. Raději jsem ho poslal pro tyčinky. V těchto nebezpečných časech nesmíte věřit nikomu.

Vážnost situace si neuvědomovali ani oba spoluvyšetřovatelé, když se při plnění cílů na veřejných záchodcích (to jest jedno z dobrodružství) spolu bavili o nových fotkách na instagramu a šachistovi, co si na toaletách četl na mobilu Deskolog. Zkáza přímo před jejich zrakem je nechávala naprosto chladnými. V tento moment jsem si uvědomil, že zapuzení Prastarých leží jen na mých bedrech. Nejlepší bude, když si to udělám celé sám. Stejně se mi jen pletou pod rukama... 

14. července
Jeptiška se silnou mentální odolností je připravena, stejně jako její pevná víra. Ručička hodin právě odbila půlnoc a Prastarý zvaný Cthulhu (jméno lidmi nevyslovitelné) začíná pomalu, ale jistě, procitat. Čas hraje proti mně, naštěstí se již o něj nemusím s nikým dělit. Rovnou se nebojácně vrhám do prvního dobrodružství. Vidím jezírko zlatých rybek. Ty jdou ve špinavé vodě sotva vidět, ale pak znenadání spatřím jiný, mnohem vetší stín pohybující se pod zkalenou hladinou. Kurva, to jsem se lek! Beru kostky do ruky, která se mi strachem třepe jak ratlík, až mi všechny kostky samy popadají.

Ze čtyř symbolů potřebných ke splnění dobrodružství nepadl ani jeden. Ani na druhý pokus. Každý neúspěch si vybere strašlivou daň, jak mentální, tak fyzickou. Naštěstí mám předmět, díky kterému můžu použít kostku navíc. Druhý pokus o zdolání dobrodružství a nalezení prvního Temného znamení na dně jezírka se stal stejně ubohý jako ten první. Mrtvé tělo jeptišky již poklidně plave mezi rybkami, ale já se nevzdám! 

18. července
Druhý pokus: Prohnaný kšeftař Bob Jenkins mentálně kolabuje ve sklepě muzea, když s každým krokem po strmě klesajícím schodišti propadal víc a víc panice. 

19. července
Třetí pokus: Archeolog Monterey Jack je roztrhán a pak sežrán Psem z Tindalu v zaprášeném archivu.

20. července
Čtvrtý pokus: Studentka Amanda Sharpeová je rozdrcena na kaši při souboji s Prastarým.

23. července
Pátý pokus: Obávám se nezvratného osudu světa, který se propadá do hluboké nicoty a já se nezmůžu ani na prd. Štěstí se obrátilo zády a mám pocit, že ani tulák Pete a jeho pomocník nic proti Cthulhu nezmůže. Můj poslední pokus o nemožné je tady.

Něco se zlomilo! Spolu s Petem jsem povolal pomocníka Annu Kaslowovou a společně zázračně zdoláváme jedno dobrodružství za druhým. Kostky padají na ty správné strany a i toho čokla z Tindalu se podařilo zabít. Nalezená Temná znamení odkrývají slabiny Prastarého. Najednou se bezradná situace obrátila k lepšímu, a dokonce samotný Cthulhu vytušil, že se blíží jeho konec. Poslední hod kostkami zpečetil jeho osud. Bylo nasbíráno všech třináct Temných znamení a svět byl pro tentokrát zachráněn. Díky bože!
Bohužel, nicota neodpočívá a v zástupu čeká na procitnutí Král ve žlutém Hastur, Hemživý chaos tisíce tváří Nyarlathotep nebo Absolutní zkáza Azathoth. A dokud je všechny nepobiju, nebudu mít nikdy klid. 


Temné znamení je pro 1 - 8 hráčů a jako sólo varianta je nejlepší hrou co mám doma. Jediný rozdíl je v obtížnosti, jelikož NEmáte k dispozici více schopností vyšetřovatelů, ale v podstatě se to hraje stejně jako ve více hráčích. Kombinace vrhání kostek, strategie a náhody mně připomíná klasické kostky navíc namočené do známého tématu Arkham Horror a skvělé atmosféry. A to mě jako gamblera děsně baví :)  Ano, je to víceméně o náhodě, kterou se snažíte usměrnit pomocí předmětů, kouzel a schopností, ale občas to s vámi vymete podlahu, že vám nepomůžou ani všechny vaše pracně nasbírané "pomůcky". Ve hře platí pravidlo "když se daří, tak se daří" a "když se s*re, tak se ser*".

I když mě hra v jednom hráči nadpřirozeně bavila, ještě dám těm pijanům šanci. Příště již zkusíme pokořit dalšího nedočkavce zničit svět ve více vyšetřovatelích. A možná se tentokrát podíváme do Káhiry na zoubek prokletého faraona.

Yarek, Prastarý párek


Hodnocení designu: 4/5
Hodnocení hratelnosti: 5/5


Šiřte pravdu a víru na našem facebooku