recenze - TEMNÉ ZNAMENÍ: NEVIDĚNÉ SÍLY a PROKLETÍ FARAONA

15.09.2019

Není moc her z portfolia recenzí Deskologu, které mají už šest vydaných rozšíření. Temné znamení takovou hrou je a dnes se podíváme na dvě z nich. Aby to bylo co nejzajímavější, vybrali jsme první a poslední. Skoro stejně jako když chodíme s Petrem na dvě pivka .)

Posledně jsem v temném světě Arkham Horroru navštívil muzeum a prohlížel si kromě sbírky vypreparovaných motýlů i živá procitající monstra. Ta měla jediný cíl, zničit svět takový, jak ho známe - Netflix, Instagram, Youtubing, atd. Naštěstí se mi povedlo s vypětím všech sil tyto svině zapudit zpátky do postele, nebo odkud se probudily. Nebyl to lehký boj a rozhodně ani poslední. Nicota se jen tak nevzdá.

U nás v knajpě lze platit žetony z deskovek.
U nás v knajpě lze platit žetony z deskovek.

Prastaré nestvůry se vrátily dřív, než jsem myslel. A to v rozšířeních Neviděné síly a Prokletí faraona. Na rozdíl od minulého "sólování" jsem si tentokrát zavolal na pomoc přátelé, kteří nikdy neodmítnou pár čepovaných kousků po náročném dni v práci. Nijak jsem se s nimi nemazlil a rovnou je hodil do neznáma. Obě rozšíření mají nové karty dobrodružství, ale nelze je hrát současně. Proto se prvně hezky vypořádáme s Neviděnými silami a hned poté se vrhneme na toho tisíc let smrdutého skunka v Prokletí faraona.  

Hodit si bílou kostkou to je požehnání
Hodit si bílou kostkou to je požehnání

První jmenované rozšíření Neviděné síly obsahují kromě nových smrtících bestií i nové role vyšetřovatelů, nové předměty, zaklínadla, atd. To má ale nejspíše každé rozšíření. Specialitou tohoto jsou další dvě kostky. Jedna bílá pro požehnání a druhá černá pro prokletí (není to rasistické?). Obě kostky fungují celkem prostě a zjednodušeně se dá říci, že pokud jste požehnáni, máte jednu kostku k hodu navíc, a pokud jste prokleti, nejspíše o jednu kostku přijdete. Už předem bylo zřejmé, že prokletí se nás bude celou hru držet jako klíště, zatímco požehnání vydrželo jeden tah. No marná sláva, jdeme raději na druhé rozšíření.

"Nevstupovat bez doprovodu rodičů"
"Nevstupovat bez doprovodu rodičů"

Specialitkou Prokletí faraona jsou karty dobrodružství rozdělené na dvě města, Káhiru a Dashuru. Pokud chcete vyšetřit nějaké dobrodružství, musíte se nacházet v odpovídajícím městě. Tím se nabízí nová strategie v podobě správného načasování cestování mezi městy. Další voňavou novotou jsou tajné komory či vstupní cíle, které můžete/musíte splnit ještě před otočením karty dobrodružství. Ano, v Prokletí faraona nevíte, do čeho jdete :)
I tady jsme nakonec dostali na prdel jak nějaký starý němčour v BDSM pornu. Ale tak nějak nepochopitelně nás stále bavilo odkrývat neznámé nebezpečí, které číhá pod písky... Teda pod kartami. 

Nejlepší zaklínadlo je tekutý ječmen.
Nejlepší zaklínadlo je tekutý ječmen.

Zatímco u Sil se až tak moc hratelnost nemění, na Faraonovi tvůrci pořádně zamakali. Líbí se mi propojení tématu, grafiky a nových mechanik. Obtížnost je možná trošku náročnější, ale to už ke hře Temné znamení patří. A jestli vás to baví stejně jako mě a chtěli byste dokoupit aspoň jedno rozšíření, rozhodně doporučím právě novějšího Faraona. Za mě se celá série posunula o laťku výše, jelikož jsem si ji konečně užil kooperativně stejně jako v sólo variantě. Tím se Temné znamení probojovalo do mé osobní TOP 10 a sesadilo hru Kloboučku, hop!

Yarek, Prastarý párek
 


Odebírat a komentovat nás můžete na našem facebooku