recenze - RISING SUN

15.07.2018

Recenzí na velkolepou hru Rising Sun se v poslední době objevilo jako hub po dešti. Na Deskologu jsme pro vás speciálně usmahli rovnou stejk v podobě amatérského komiksu. Přejeme dobrou chuť a pěkné počtení! :)

RISING SUN KOMIKS

Pěkný design, grafika, ilustrace a kvalitní figurky jsou něco, na co jsme u vydavatele deskových her CMON už zvyklí. Po prvním hraní byl plný počet bodů za design pro mě samozřejmostí. Jenže zaslouží si i naší "slavnou" trofej? Robustní krabice musí zaujmout na první pohled, uvnitř je všechno naskládané do menších krabiček a insertů. Moc se mi líbí krásně malovaná herní deska plná kreseb. Další velký bod musím taky dát za plastové mince, stejně jako za desítky figurek a několik monstrózních "figur" démonů a příšer. Prostě pohled na rozehranou deskovku vypadá fakt úchvatně. Co mě zamrzelo je situace, kdy jsem uklízel hru zpátky do krabice. Opět se to nepovedlo a musím říct, že spousta her s figurkami má podobný problém (viz. Lords of Hellas). Hledat správnou pozici pro každou figurku je malá a hloupá hra sama o sobě. S Petrem proběhne vážná diskuse o udělení trofeje a výsledek se dozvíte na konci článku .)

Z obrovské krabice Rising Sun jsem měl na první pohled respekt a očekával jsem velkou, těžkou a náročnou hru, ale jak se říká, zdání klame. Pravidla hry jsou výborně napsaná a prakticky jednoduchá jak na naučení, tak i na vysvětlení, což mě mile překvapilo! První kolo (roční období) stačí k pochopení pravidel. Ovšem k porozumění strategie už je třeba jedna celá partie a někomu se může hra "dostat pod kůži" až po několika odehraných zápasech, to ale nebyl náš případ. Hru jsme si užili od začátku do konce, od čajového "dýchánku", přes verbování a přesunů armád figurek, až po seppuku. Tady opravdu záleží na seskupení vašich přátel. Pokud berete Rising Sun trochu s nadhledem, velmi dobře se pobavíte. Pokud je mezi vámi hráč, který se dokáže urazit, kvůli vašemu (ne)spojenectví nebo výhru bere tak vážně, že dlouhé minuty přepočítává každý možný vítězný bod (a v RS je možností sakra hodně), může zkazit požitek ze hry vám i sobě. Ale myslím si, že se tohle negativum dá aplikovat na většinu her.

Nakonec, po několika rumech, jsme se s Petrem dohodli, že si Rising Sun přece jen trofej zaslouží. Má ji tam .)