recenze - RAINFOREST

12.11.2023

Barvy duhy dnes můžeme vidět nejen na slunečném nebi po dešti nebo v olejových kalužích, setkáváme se s nimi na každém kroku, na internetu, v televizi, ve škole, v práci, na hlavách, na odznáčcích, na hřívách jednorožců a tak dál… A teď i v jedné deskovce - tedy, určitě ve spoustě deskovek - ale ta dnešní, na kterou se podíváme v recenzi, se nejmenuje LGBTQIA+ fight simulator, ale Rainforest.

V křiklavé bedýnce toho není mnoho, jen pár dřevěných pestrobarevných žetonů zvířat, nějaké kartonové desky, černý plátěný pytlík a pravidla. A těch pravidel je též poskrovnu, jak záhy zjišťujeme, takže hru máme v malíčku během dobrých deseti minut i s nachystáním. Komu by se i tak nechtělo číst, na internetu může najít výukové video. Ačkoli komponent hra moc neobsahuje, na konferenční stolek se s ní rozhodně nevejdete, protože už ve dvou hráčích se džungle rychle rozrůstá.

Tím se dostávám k tématu hry, tedy deštnému pralesu, který si během partie budeme tvořit. Podle krabice má hra trvat jen okolo půlhodinky, jdeme to tedy otestovat. Beru si žeton dalekohledu a protože tak vidím dál, začínám. Támhle v dáli skrz neprostupnou džungli - uprostřed stolu - pozoruji různobarevné hromádky kousků lesa a taky zvířat ve společné nabídce. Z těch si během svého tahu nejdřív vyberu dílek dané barvy, který se mi nejvíc hodí a pak ještě dle pravidel zvěř, která je pod ním. Takový kousek nejdříve putuje na hráčovu mýtinu a jakmile jej osídlí ta správná fauna, přesouvá se do sekce hotových dílků. Jakmile jich má některý z hráčů celkem devět, hra končí.

Princip je tedy docela jednoduchý, takže v čem je háček? Není dílek jako dílek. Každý má krom jedné z pěti barev (či kombinace dvou) svou vlastní hodnotu a také počet slotů pro definovaná či libovolná zvířata. Někdy stačí mít zvíře jakékoli, jindy červené, nebo třeba papouška jakékoli barvy a pak jsou tu vysoce bodované kousky, kdy musíte pořídit konkrétní zvířata konkrétních barev, která ani nemusí ve společné nabídce zrovna být. Na své desce hráče máte také své signifikantní zvíře a pokud ve své džungli budete taková mít, dostanete ve výsledku více bodů. Pak ještě můžete dostat bonusové destičky za různé kombinace barev ve své džungli. Je tedy sice možné dokončit džungli jako první, ale rozdíl výsledného počtu bodů může být opravdu velký.

Jakožto majitel onoho dalekohledu prvního hráče zaostřím pořádně a vidím krásný kousek zeleně, který se mi báječně hodí do řetězu čtyř v barvě a slibuje mi sypnout solidní multiplikátor bodů. Tak beru zelenou destičku a vypadá to, že v tomhle kousku pralesa by měly žít dvě libovolné žáby. Akorát v dané nabídce vidím jen tři různobarevné papoušky a jednoho žlutého motýla, u sebe v zásobě mám zase jen opici - no snad někdo brzy doplní nabídku o nějakou tu rosničku. Jenže jsem se tak zahleděla do té svojí zeleně, že jsem přehlédla sousedovic prales, kde právě přibyl devátý kousek a hra končí! No výborně, multiplikátor nic a žáby jsou někde v pytli (doslova).

Výsledek hry můžete ovlivnit až do samého konce díky neustále se měnící nabídce destiček i zvířat. Kolo krásně odsýpá a když se nezadaří jednou, no tak můžete hned začít další, protože půlhodinka hraní opravdu sedí. Takže, milovníci barev a zvířátek deštných lesů, zpozorněte, ať už vám je deset nebo padesát! Není to sice žádná světoborná hra, ale chcete-li si zahrát s celou rodinou něco jednoduchého a zároveň rychlého a zábavného, pak u Rainforestu rozhodně nesáhnete vedle.

Petra

Odebírat a komentovat nás můžete na našem facebooku, ať už jste pro či proti záchraně deštných pralesů.