recenze - PŘINES SI SVOU KNIHU

06.06.2019

Zdravím vás, milí knihomolové. Pokud máte rádi literaturu a zároveň společenské hry, je čas zbystřit. Přines si svou knihu je totiž hra, ve které můžete zužitkovat sbírku svých zaprášených knih, které už znáte nazpaměť a nehodláte je po páté číst. Ještěže jste je neodnesli do antikvariátu.

Luxusní krabička s magnetickým uzávěrem doslova zapadne do knihovničky, je totiž vysoká jako anglický slovník od FIN publishing a tlustá jako Harry Potter a Princ dvojí krve v prvním vydání. Ano, přeměřil jsem to pro vás. :) Po otevření na vás vykouknou dva balíčky karet, přesýpací hodiny a pravidla. Praktické balení, žádný zbytečný vzduch, tak se mi to líbí. V krabičce samozřejmě nenajdete tu nejdůležitější proprietu, kterou je kniha.

Každý z hráčů, který se bude chtít partie zúčastnit, si musí donést knihu, komiks nebo alespoň nějaký časopis. Dá se použít i příbalový leták od Paralenu, to je varianta pro úplné negramoty a takoví stejně náš blog nečtou. Pravidla hry jsou banální, a tak se do hraní můžete pustit v podstatě okamžitě. Dolijeme tedy vína a pomalu začneme.

Balíčky karet můžete spojit a zamíchat, přesýpací hodiny položíte doprostřed stolu a všichni se chopí svých knih. Tedy úplně všichni ne, jeden z hráčů se ujme role takzvaného "zadavatele" a ostatním "hledačům" přečte text na vrchní kartě, například: "Slavná poslední slova". Otočí se přesýpací hodiny a hledači mají minutu na to, aby ve svých knihách našli co nejtrefnější frázi, která vystihne zadání. No a jakmile se všechen písek přesype, je čas, aby každý přečetl svou frázi. Zadavatel potom rozhodne, který z hledačů byl zadání nejblíže a nebo ho třeba nejvíce pobavil. Vítěz si vezme kartu a začíná další kolo. Knihy i role zadavatele se posunou o jednoho hráče doleva. Jednoduché že? A taky zábavné.

Přines si svou knihu mi nejvíce připomíná staré dobré Karty proti lidskosti, tam místo knih používáte kartičky a je to o dost ostřejší. I když s výběrem knih se také meze nekladou, zkoušeli jsme divadelní scénář, recepty na zavařování, erotické povídky i polskou motivační knihu pro obchodníky, a zasmáli jsme se vždycky. Zábavnost totiž není schovaná v krabičce s hrou, ale v knihách a v lidech kolem stolu. To je taky hlavní nevýhoda téhle hry, samotná je vlastně k ničemu, ale to vám napovídá už její název, takže to autorům nemůžeme zazlívat.

Otáčení stránek a brouzdání v odstavcích mi během hraní vždycky připomnělo, jak moc mám tu svou knížku rád. Pokud jste vášniví čtenáři a milujete knihy, klidně si k hodnocení hratelnosti přičtěte ještě jeden bod. Pro ty, co přečtou jednu knihu ročně a hledají zajímavou párty hru, bych to viděl takhle:

Hodnocení hratelnosti: 3/5