recenze - PÁN PRSTENŮ: KARETNÍ HRA

18.10.2017

"V tomhle světe ještě je dobro, pane Frodo. Stojí za to o něj bojovat!" řekl Sam Křepelka ve Dvou věžích.

Návaznost nemám, ale nějak musím začít recenzi na karetní hru Pán Prstenů: Karetní hra. (dále jen PP).PP je LCG hra, to znamená, mimo jiné, že průběžně vychází nové a nové karty, balíčky, rozšíření. Já se budu soustředit jen na základní verzi. Ta obsahuje 226 karet a na rozdíl od dalších balíčků najdeme v krabici i základní komponenty nutné pro hraní. Žetony a ukazatel "ohrožení" pro každého hráče jeden. Zatímco klasické kulaté žetony ve třech druzích představují různá značení, ukazatel "ohrožení" je zajímavější komponenta. Skládá se z plastových nýtů, které spojují destičku a dvě kola, čímž vznikne otáčivý komponent, kde si hráč musí v průběhu hry nastavovat počet bodů ohrožení. Jestli je takto poskládána část kvalitní a vydrží nemohu slíbit, ale drží pevně a kola se samovolně neotočí.

Tak a můžeme přejít v klídečku k tomu, proč je v názvu karetní hra. Ke kartám. Jen pro zajímavost do této doby vyšlo, a lze nasbírat až přes tisíc karet (a nějakou korunku by to stálo). Karty jsou rozděleny do konkrétních balíčků jako hráčův balíček, balíček setkání nebo úkoly. Jsou proto odlišené barvou, značkami nebo popisem, aby se daly rychle podle potřeby roztřídit. Každopádně všechny podobně ladí. Karta je rozdělena na vrchní polovinu kde je z větší části obrázek a spodní polovinu s textem a popisem. Na první pohled je každému jasné k jaké karetní hře se to dá přirovnat.... Ano správně, Magic the Gathering. Nelze jim to, ale vyčíst. Praktičtější rozpoložení asi už nikdo nevymyslí.

Samotné obrázky jsou velmi pěkné a povedené, malované stylem mého gusta. Ač drží tématickou podobnost, lze vidět rozdíly mezi autory obrázků (na malování se podílí jak profesionální tak i amatérští kreslíři). A víte co, podívejte se sami.....

Před závěrečným hodnocením krásy hry, bych řekl ještě pár vět o hratelnosti. PP je kooperativní hra, a já osobně nemám rád kooperativní hry. Ovšem tato mě naprosto uchvátila. Její znovu hratelnost, zábava i obtížnost (a je opravdu těžká) mě prostě baví! A ne jen proto, že mám rád Pána prstenů (není to podmínkou). Pokud se vám z nějakého důvodu nelíbí kniha/film Pán prstenů, hra vás bude stejně bavit! Je skvělá a těším se na další úkoly a pokračování v příběhu. (Malá poznámka: kdo má zkušenosti s MtG nebo D&D, bude mít určitě výhodu).

A teď k hodnocení!I když grafika karet respektive obrázků se mi moc líbí, na plné hodnocení ještě kousek chybí. Schází mi tam něco navíc, za co bych dal tu pátou hvězdičku. Klasické žetonky to nebudou, a stokrát viděné neoriginální rozvržení karet taky ne. Bohužel :( Naštěstí za hratelnost musím dát jednoznačných plných pět hvězd.

Hodnocení designu : 4/5

Hodnocení hratelnosti : 5/5

Yarek, the Párek