recenze - MECHS VS. MINIONS

16.12.2019

Jak to dopadne, když se známý vydavatel videoher pokusí o svůj první zářez na poli deskových her? Většinou dobře, jelikož předělává z digitální podoby na karton jen ty úspěšné tituly. Jestli se povedlo Riot Games něco podobného s Mechs vs. Minions z universa League of Legends, si dneska povíme a taky ukážeme (na autentických fotkách).

Mechs vs. Minions rozhodně není žádný filler do kapsy. Naopak, spíše vyniká svou mohutností. Další z her, které nebudete mít v kallaxu, ale NA kallaxu :) Samozřejmě, že velikost krabice není podstatný parametr, tím je její obsah.
Obsah je něco, u čeho se musím v tomhle případě na chvíli pozastavit. Protože podobný "wow" efekt (česky "cotokurva") po otevření víka jsem dlouho neměl. Možná naposled u Dice Forge.

To budou určitě zase televizní a rozhlasové poplatky

Riot Games se nejspíš inspirovali jednou filmovou hláškou - "Na ničem jsme nešetřili". Kvalita každé jednotlivé komponenty je doslova excelentní. Jen nabarvené figurky čtyř mechů musely stát pěkný ranec. Desítky figurek minionů, kovové součástky, purpurové krystaly, velké přesýpací hodiny, kvalitní karty nebo opravdu hrubé herní desky, to je jen průřez obsahu nabušené krabice. Jen o insertu bych mohl psát několik odstavců, jelikož taková nádhera musí potěšit každého deskovkáře. Každá blbůstka má své místečko vymyšlené s precizností švýcarských hodinek. Krabice Mechs vs. Minions je jednoduše taková truhla plná radostí.

Heimerdinger je jeden ze čtyr Yordlerů
Heimerdinger je jeden ze čtyr Yordlerů

I když nejsou Mechové nejlevnější hrou na trhu (něco okolo 75 doláčů), pořád dostanete to, co si zaplatíte a ještě něco navíc. U žádné předchozí hry jsem nebyl tak rychle a jasně přesvědčen o udělení naši vážené trofeje za design, jako v tomto případě. A to mluví za vše. Úplně nejlepší bude, když se rozhlídnete po fotkách okolo, samozřejmě bez prozrazování překvapení a jiných spoilerů. Tím se pomalu dostávám od designu k hratelnosti ....

Jedeno ozubené kolo vládne všem
Jedeno ozubené kolo vládne všem

Hra obsahuje deset misí plus jednu výukovou. Začínáte na škole mechů, kde vám tak trochu šílený Rumble vysvětlí jak ovládat svého plechového miláčka. Jinak řečeno - jak se pohybovat a drtit nepřátelé po desítkách. Mechs vs. Minions, nebo-li "Robotí vyvražďovačka nohsledů" má několik prvků Legacy. Proto vám nechceme zkazit překvapení a na fotkách neuvidíte žádné příběhové zvraty ani toho velkého bosse, kterému čouhá obrovská sekera a je zvlášť schovaný v krabičce.

Teď je ta správná chvíle poznamenat, že je hra v češtině. Tzn., pravidla a texty na kartách kompletně přeložené, včetně česky nadabované rozhlasové hry na oficiálním webu. Well done! Česky řečeno - Sakra dobře vy pacholci!

Webové stránky školy
Webové stránky školy

Vy a až tři další spoluhráči bojujete kooperativně, tedy společně, proti malým, skřetům podobným individuím. Každá mise má specifický cíl, ke kterému se ale nedostanete bez rozdupání stále se valících nepřátel. K tomu vám pomůže osobní příkazový řádek složený z hracích karet. Ty se postupně aktivují podle vaši volby. Karty představují jednotlivé úkony a správně zvolenou strategií můžete buď epicky zničit vše na mapě, nebo trapně pobíhat v rohu a střílet do prázdna. Z čehož můžou nastat opravdu vtipné situace a to beru jako velké plus!

Mechové rádi hrají fotbal s minou
Mechové rádi hrají fotbal s minou

To co tvůrci z Riot Games vytvořili je krásná, velká hra, která je přitom zábavná a s jednoduchými pravidly (ty jsou mimochodem taktéž vymazlené). Nečekejte žádnou hardcore šílenost na celé odpoledne. Jednotlivé mise nejsou časově, jako spíše strategicky, náročné. Pokud nejste zrovna Rain mani, pravděpodobně si většinu misí minimálně jednou zopakujete. Každá další mise se snaží být v něčem originální a přichází s novými herními prvky. Znovuhratelnost misí po úspěšném dokončení není tak silná. Pro takový případ ovšem poslouží editor vlastních úrovní na oficiálním webu.

Poklusem vpřed! Levá, pravá ...
Poklusem vpřed! Levá, pravá ...

Kooperace tady klape jak má, protože se můžete sehrát jako tým s jasně rozdělenými úkoly, nebo si doslova zavázet pod nohama. Vaše rozhodování je omezeno přesýpacími hodinami, takže nemáte čas probrat každý detail vaši dokonalé strategie a ani si nechat radit od tzv. alfa hráče. Nejsem fanouškem kooperativních her, ovšem mechové jsou nejzábavnějším kouskem v této kategorii, který jsem zatím hrál. Navíc úvodní mise spolu s tématicky rozhlasovou hrou a elegantně napsanými pravidly vtáhne do hry každého a hned.

S noshledama jsou plné ruce práce.
S noshledama jsou plné ruce práce.

Po produkční stránce jsou mechové to nejlepší, co jsem za mou deskoherní kariéru viděl. Tedy v této cenové kategorii. Dohady o tom, která deskovka je nejkvalitněji vyrobena, jsou bezpředmětné. Plný počet bodů s trofejí je naprostá samozřejmost! Po stránce hratelnosti platí to samé, hra si zaslouží plné hodnocení. Jednoduchý gameplay a velká dávka zábavy jsou pro mě zásadním faktorem.  Prostě skvěle nadesignovaná hra.
Must have. LoL