recenze - MARVEL CHAMPIONS: KARETNÍ HRA

24.11.2019

"Maličký pavouček šplhal okapem, a když začlo pršet...", jeb ho novinama! Co mi tu hajzl leze po stěně, když zrovna píšu článek na Marvel Champions?! Novou karetku jsem testoval během dvanáctihodinové pracovní směny, a tak je možné, že teď někde ve Finsku nefungují důležité servery. Všem finským čtenářům se proto omlouvám, pokud čekají na vlak nebo si nemůžou vybrat peníze z bankomatu. Děkuji za pochopení.

Karetní LCG hru od Fantasyflight games přeložil a letos i vydal distributor Blackfire. Jak název trochu napovídá, téma vychází z universa Marvelu a můžete se tedy těšit na známé komiksové siláky, drsné padouchy i vnadné bojovnice. Jestli mám být o něco konkrétnější, v základní krabici najdeme připravené balíčky pro spajdrmena, ajronmena, ší-halku, keptn marvel a blek pantera. Sakra, a kde je můj oblíbený stárlord?? No nic, budu se muset spokojit se spíďou ...

Black Cat je takové kárové eso
Black Cat je takové kárové eso

Na začátek je záhodno zdůraznit, že hra je pro jednoho až čtyři hráče, kteří hrají kooperativně, a tedy nebojují proti sobě! Většina čtenářů teď nejspíše přepne na stránku reddit nebo rovnou Pornhub. Pro ty ostatní, kteří dočtou recenzi až na závěr, čeká na konci za odměnu sušenka.
Jestli znáte starší LCG hru z roku 2011 Pán Prstenů: Karetní hra, máte skvělou představu, oč běží v Marvel Champions. Pokud vás ale dobrodružství Středozemě v této karetní podobě nikdy nebavilo ani nezaujalo, rovnou klikněte na odkaz na Pornhub zde - velmi pravděpodobně vás nebude bavit ani tato LCG márvelovka.

Není to sice Thanos, ale umí potrkat.
Není to sice Thanos, ale umí potrkat.

Stejně jako v Pánu Prstenů, i zde se snažíte společným úsilím dokončit určitý cíl. V tomhle případě to je porazit padoucha a srazit jeho životy na nulu (jinak řečeno zabít). Ovšem proti vám hraje čas a stále větší hrozba, kterou musí neustále mařit dokud prostě nevyhrajete nebo neprohrajete. Překvapivě.
Než se dostanu k hratelnosti, mrknu, co se schovává pod víkem.

_!..!
_!..!

Krabice ne úplně běžného formátu dává tušit ne úplně praktický insert. A mám pravdu, karty v něm lítají jak Dr. Strange v paralelních dimenzích. Praktičnost takového insertu najdeme asi až v zakoupených rozšířeních.) Karty plní standardizovanou normu FF games, které si i přesto zaslouží ochranné obaly. Ochrana na prvním místě! Grafický design a kresby s tématikou Marvel universa jsou poměrně jednotné a celistvé, i když byly malovány pod štětcem hned několika ilustrátorů. Pro fanoušky komiksů to může být bašta. Mě osobně nijak výrazně nenadchly, ale třeba na hrdinku Marvel Titania se kouká pěkně .)

Women power
Women power

A teď trocha té hratelnosti. Každý hráč má svůj vlastní balíček, který lze s určitým omezením upravovat, a se kterým hrajete proti balíčku padoucha. Každý hrdina je jinak účinný na jiného padoucha. Vždy je ovšem podstatou balanc mezi mařením padouchova plánu a snižováním jeho životů. Pro mě je nejzajímavějším prvkem ve hře změna postavy z alter ega na hrdinu a naopak. Každá karta postavy má dvě strany, které lze jednou za tah otočit, a tím možnost aktivovat jiné schopnosti. Jinak reaguje i samotný padouch. Pokud jste v podobě alter ega, například Petera Parkera, padouch na vás nemůže útočit a jen plánuje hrozby. Zatímco v podobě hrdiny Spidermana si můžete dát pořádně do držky. Nemyslím sami sobě.

Boj proti superpadouchům z bezpečí hospůdky

Nemůžu nesrovnávat s karetní hrou Pán Prstenů, která je pro mě o jednoho hobita zajímavější a zábavnější. Pokud jste ale zatím žádnou LCG hru nehráli a navíc vás baví svět Marvelu, určitě vám Champions maximálně doporučuju. Cena okolo 1 400 kč je za herní materiál o dost vyšší, na druhou stranu tady se platí za značku - je to Marvel! Rychlé, svižné a nikdy neskončíte jen u jedné partie. Co víc si přát. A pro ty, co to dočetli až sem, vás čeká slíbená odměna...

Díky, hop hop a letím