recenze - HRA O TRŮNY: DESKOVÁ HRA (DRUHÁ EDICE)

16.10.2017

K licencovaným hrám, a to jak k těm počítačovým, tak deskovým přistupuju vždy s nedůvěrou. Většina se jich chce jen přiživit na úspěchu knihy-filmu-seriálu, některé vycházejí současně s filmovou premiérou aby se šance na jejich prodeje krátkodobě zvedly a pak tady máme spoustu variací monopolů, některé opravdu bizarní. Hra o Trůny: Desková hra (druhá edice) kterou na nás v České lokalizaci přináší společnost ADC Blackfire je v tomto výjimka, nenese logo HBO a vychází z knižní předlohy. Sláva tohoto opus magnum spisovatele George R.R. Martina má jistě vliv na oblíbenost a prodeje hry, mě ale spíše zajímá, jestli sebou nese nějaké omezení, nebo naopak něco nového.

Krabice je doslova přeplněná komponenty, a insert je zaplněný do posledního místečka. Všemu samozřejmě vévodí obří herní plán, na kterém každý fanoušek vidí oblíbená místa z knih a seriálu. Všechny papírové žetony ve hře jsou z kvalitního tvrdého kartonu, figurky jednotek jsou pak plastové, k těm bych měl jednu drobnou výtku, na první pohled jsou některé jednotky špatně rozeznatelné.

Už během přípravy, rozložení herního plánu na stůl a přípravy karet hrdinů na vás dýchne atmosféra Písní ledu a ohně, zároveň během pročítání pravidel zjistíte, že téma tady není jen uměle naroubované, jako je tomu například u Monopolů

Při hře samotné pak design plánu a komponent oceníte při přesunu jednotek po mapě, napadání sousedících oblastí a především v soubojích jednotlivých hráčů. Jednotky je také možné přesouvat po moři, za pomocí lodí, k pohybu tedy dochází nejen na pevnině a herní plán je využitý do posledního koutu.

KDYŽ SE SEJDOU FANOUŠCI

Hra je velká, ale ne složitá. Zkušený hráč, který má hru několikrát zahranou je schopný poměrně rychle vysvětlit pravidla i začínajícím hráčům. Pokud se hráči soustředí, hra probíhá svižně, neustále se něco děje a je co sledovat i když nejste na tahu, a nejen sledovat, jedním ze základních pilířů hratelnosti jsou dohody a spojenectví. Pokud se rychle dostanete do popředí, můžete očekávat, že soupeři rychle zjistí, jaké výhody jim může přinést spojenectví, které je stejně jen dočasné :)

O překvapení, zrady a zvraty ve hře není nouze, tajné dražby a přípravy akcí přímo vybízejí , abyste se pokusili soupeře obelstít.

Velkou výhodou je, že seriál a knihy mají tolik fanoušků, že se vám budou snadno hledat soupeři i z řad nehráčů, kteří se pak přes poměrně velkou hru jako je právě Hra o trůny, můžou dostat k dalším deskovkám.

hodnocení designu: 5/5

hodnocení hratelnosti: 4/5