recenze - 7 DIVŮ SVĚTA: DUEL

20.05.2018

Původních 7 Divů světa je hra, kterou často vytahuji z police, když chci svým kamarádům nehráčům ukázat kouzlo deskovek. Strávil jsem u ní spoustu hodin a je to prostě jistota kvalitní zábavy i dohadů, jaká strategie je nejlepší (zelené karty vědy!). Když jsem před lety slyšel první zvěsti o jejím chystaném bratříčkovi, který je čistě pro dva, věděl jsem, že 7 Divů světa: Duel budu potřebovat :) Tedy, pravidla pro dva hráče jsou už v původní velké krabici, takže si ve dvou zahrajete i v originální hře, ale je to trochu krkolomné.

Krabice duelu je malá a skladná, ale při tom obsahuje perfektní insert, kde má vše své místo. Příprava i úklid hry jsou tak pro mě radost. Žádné sáčky, žádné gumičky. V přihrádkách najdete karty, které jsou možná poloviční než ve "velkých Divech". Dále tady máme podlouhlou desku na které se pomocí plastové figurky zaznamenávají body z červených bojových karet. Nakonec nesmím zapomenout na papírové žetony pokroku a mince různých hodnot.

Kromě celkem kvalitně sepsaných pravidel (kde je bohužel chyba hned na začátku), budete mít možnost na konci partie sepsat získané body do stylového bločku. Moc se mi líbí celkové provedení, je tam znát rukopis našeho oblíbeného grafika a ilustrátora Miguela Coimbry. Po rozložení hry, a přípravě karet na první kolo, mám vždycky hned chuť hrát, a to právě i díky pěknému vizuálu. Pokusím se tedy v krátkosti sepsat, o čem ta hra je.

Na začátku si podle postupu popsaného v pravidlech rozdělíte karty divů, každý tak bude mít čtyři. Každé ze tří kol má svou vlastní hromádku karet a ty se skládají do předepsaného tvaru. V prvním kole je to třeba klasická pyramida. Vtip je v tom, že některé řady obsahují karty otočené lícem dolů (během hry se odkryjí) a můžete dobírat jen ty, které nejsou nijak překryté jinou kartou. Z dobíraných karet pak získáváte permanentní suroviny, vítězné body, nebo třeba okamžitý finanční zisk. Pokud ale chcete uspět a vyhrát už během partie, můžete se pokusit sbírat karty boje a snažit se přesunout figurku boje až k soupeři - tohle je třeba u nás nejčastější cesta k vítězství.

Zelené karty naopak přinášejí různé symboly, kdy při nasbírání dvou stejných dostanete užitečný žeton pokroku. A když nasbíráte šest různých symbolů - okamžitě jste vyhráli. Cesty k vítězství jsou tedy tři - válčit, jít cestou vědy, vyhrát na body při finálním vyhodnocení. Tohle se mi na Duelu líbí, neustále musíte hlídat soupeře a sami nenápadně posouvat figurku boje na jeho stranu. K tomu abyste mohli plánovat svou strategii musíte mít odehráno pár her, herní doba je ale cca půl hodiny, takže si můžete Duel zahrát i vícekrát v řadě.

Tahle hra je prostě ideální ke kávě po sobotním obědě, tahy se rychle střídají, a když vám vychází vaše strategie, je to jednoduše slast. Existuje spousta jiných "duelů" kde prostě autoři naroubují původní téma libovolné úspěšné hry na úplně jinou, a většinou nudnou karetku. 7 Divů světa: Duel ale v mnohém předčí i původní hru.

Hodnocení designu 4/5

Hodnocení hratelnosti 5/5