Petrův pohled - PÁN PRSTENŮ: KARETNÍ HRA

22.10.2017

Je to už pár let, co jsem poprvé viděl krabici karetky Pána Prstenů. Tenkrát to na mě působilo rozpačitě, licencovaná hra, která leží v hračkářství vedle Monopolů (uznávám, tohle bylo asi chybné aranžmá zboží ze strany obsluhy prodejny 😀 ). Když jsem si ale později o hře, a dalších živých karetkách od FFG, něco přečetl, těšil jsem se, až hru jednou vyzkouším. Yarek letos dostal šílený nápad, že si nejen koupí základní krabici, ale začne sbírat všechna rozšíření v češtině.

První dojem po otevření krabice bylo zklamání, většinu krabice totiž tvoří vzduch, ale rychle mi bylo vysvětleno, že ke stávajícím kartám, žetonům a hejblatům se do krabice přidávají právě rozšíření.

Hra je karetní, takže po vysvětlení pravidel a rozdání příslušných karet a žetonů to na stole vypadá, jako u staré kartářky. Při samotném hraní by možná nebyla na škodu herní deska, která by minimálně v oblasti, kde probíhají události a souboje, pomohla ke zlepšení přehlednosti.

Design karet si můžete prohlédnout a něco si o něm přečíst v Yarkově recenzi. Já oceňuji, že se výrobce vydal cestou originálních ilustrací namísto filmových fotek. Samotné ilustrace mají ale zpracováním daleko do sběratelek jako MTG nebo L5R.

Největším lákadlem je tedy hratelnost.

Téma pána prstenů ke kooperaci přímo vybízí, každý balíček má ve hře jinou funkci a hráči se tak doplňují, jeden si zve na pomoc bojovníky, další zase vylepšuje hrdiny a přináší různá zvýhodnění do bitev.

Hra je obtížná a při prvním hraní jsem i přes veškerou snahu těsně prohrál, ale mám rád výzvy a v Pánovi Prstenů jich vidím spoustu, takže se už těším na další příležitost.

Hodnocení designu 3/5

Hodnocení hratelnosti 4/5

Petr


PS: na stánkách FFG jsem napočítal 14 velkých a 89 malých rozšíření. AMEN