párty hry #7 - kostky, věž a filmy

28.03.2019

Juchů, konečně padla v práci a jdeme si užít nějakou tu herní párty. Dneska se nám tu sešly tři naprosto rozdílné hry. V té první si vytvoříme životopis, v druhé postavíme věž a nakonec zjistíme, jestli máme přehled ve světové kinematografii.


CV

Je to party hra, není to party hra? Pro nás určitě je, i když na krabici je uvedeno slovo EXPERT. Co?! To bude asi tím, že vydavatelství Granna má rádo své hráče a chce, abychom si připadali jako experti. :) Zpátky ale k sívíčku. Barevná krabice obsahuje kostky, karty, herní plán, žetony, zápisník skóre a návod. Na první pohled mě zaujaly pěkné ilustrace na kartách, tenhle skoro Burtonovský styl se mi líbí.

I když je hra celkem jednoduchá, čtení pravidel je trošku teror. Asi bych zvolil jinou posloupnost v odstavcích, protože takhle jsem zběsile přetáčel listy tam a zpět. Ale teď už hra stojí na stole a tři ze čtyř hráčů ji chápou. Ano, je teprve půl osmé, ale Yarek si prostě musel dávat ty trojité rumíky. Střízliví hráči se tedy začínají střídat na tahu, v prvním kole se jen draftujou karty, ale hned v tom dalším začíná házení kostkami. Za symboly padlé na kostkách si kupujete karty do vašeho životopisu, popřípadě akční karty, které můžete zahrát z ruky.

Karty, ktere sbíráte během hraní do vašeho životopisu, vám přinesou žetony. Ty obsahují symboly z kostek a přinášejí vám tak permanentní zdroj pro další nákup karet. Navíc si můžete nakupovat majetek a to mi jako starému materialistovi vyhovuje. Takhle se postupně prokousáváte přes karty mládí, dospělosti a stáří. Je tedy dobré si v mládí pořídit nějaké spoření a ve stáří ho pak zužitkovat. Nepřipadá vám to jako party hra?

Tahy se střídají opravdu rychle, kostky můžete dvakrát libovolně přehodit a konečné bodování je naprosto banální. Za nás ideální párty hra na začátek večera.

JENGA

Jengu určitě znáte. Doprostřed stolu postavíte věž, pak jeden po druhém vytahujete dřevěné hranoly a skládáte je nahoru. Když to někomu spadne, dělají nárazy do stolu slušný rachot.

Ovšem, pokud ji hrajete s Yarkem, který dneska rozhodně neabstinuje, stává se z Jengy zajímavá diskuzní záležitost. Každý tah je náležitě okomentován "Peťa foť to, foť to!". Všichni ostatní se naštěstí soustředí a tak se nám daří postavit docela slušný stožár. Vytahuju telefon a koukám se na youtube, je tam spousta videí z nějakých Jenga šampionátů a to mě motivuje k lepším výkonům. Ale stejně to pořád padá.

Bohužel, nejsme dneska ve formě a tak víc boříme, než stavíme. Tahle hra prostě vyžaduje klid a rozvahu. Občas se riskantní tah ukáže jako jednoduchý a kvádr doslova vyklouzne. Jednotlivé dílky jsou perfektně vyvážené a tak vám zbývá stěžovat si maximálně na křivý stůl nebo podlahu.

Jenga je v dnešním článku jako vztyčený prostředníček (myšleno uprostřed), právě proto, že je ideální jako výplň mezi hrami. Je to spíše hračka než hra, ale i tak si na párty prostor zaslouží. No a teď už pojďme na to, co mě dneska jako filmového fanouška láká nejvíce.

SVĚTOVÝ FILM - OTÁZKY A ODPOVĚDI

Jen pro upřesnění, tahle hra je vlastně taková 2v1 a my se zaměříme na párty verzi. Hráči se rozdělí do týmů a každý si zvolí svou figurku. Herní plán a balíčky karet se rozloží na stůl a můžeme začít.

Jako velký filmový fanoušek si věřím, a tak je po mně v týmech poptávka. Ale možná mi to tak připadá, protože už jsem taky něco vypil. Každopádně už jsme rozesazeni a hra začíná. Máme tady klasické filmové otázky, ale i kreslení a pantomimu. Otázky na kartách jsou docela slušná výzva, zjišťuju, že moje znalosti ze světa kinematografie nejsou zdaleka bezedné.

Pantomima je v pohodě, u Harryho Pottera jsem si prstem nakreslil na čelo blesk a můj parťák okamžitě poznal Highlandera :( Super, Jarek zase nakreslil obrázek, který tady nemůžu zveřejnit a nakonec nám prozradil, že to byla Bridget Jonesová. Párty verze je o dost vtipnější než ta klasická, kde ale na druhou stranu hrajete sami za sebe. Pro filmové fanoušky je to určitě skvělá volba, ale musíte počítat s nepříjemností, která vás potká u většiny vědomostních her. Otázky se prostě chtě nechtě začnou opakovat, i když tady jich je opravdu slušná hromada.

Blížíme se do cíle Světového filmu i celého večera. Nakonec se toho vlastně při hraní více dozvím než odpovím. A to mám doma několik ročníků časopisu Premiere, které jsem kdysi tak hltal. Doufám, že budu mít ještě dost příležitostí si tuhle hru zahrát, měl jsem prostě jen smůlu na otázky. Na konec bychom si mohli dát nějaké doporučené výmluvy, pokud by se vám v těch dnešních hrách nedařilo jako mě a Jarkovi:

CV - špatně mi padaly kostky

JENGA - křivý stůl

SVĚTOVÝ FILM - špatně mi chodily otázky

Tak zase brzo u dalšího výběru party her a tentokrát snad bez výmluv. :)

Díky

Petr


Odebírat a komentovat nás můžete na našem facebooku