něco k pivu #6 - rošády v Portáši 18+

14.02.2019

Tentokrát jsme vyrazili do nedávno zrekonstruované restaurace Portáš, kde čepují stejnojmenné pivo. Dnes ale v trochu pozměněné sestavě. Yarek dal totiž přednost LAN párty, tak to za něj vzala Katka. Jsem docela zvědavý, jestli ji tři hry v kombinaci s dobrým pivem osloví. Dneska tedy speciálně s ženským pohledem aktuálně velmi zapálené hráčky.


QUARTINO

Petr:

Logická hra od malého vydavatelství Loris Games mě na první pohled zaujala hlavně zpracováním. Kvalitní dřevěné komponenty v malé kompaktní krabičce, ideální na hospodský stůl. Pravidla jsou skromná, za pár minut můžete celou hru rozložit a začít hrát. Kámen-nůžky-papír, začíná Katka a už pokládá první žetony na dřevěnou destičku. Cíl je jednoduchý. Před sebou máte vystaveny čtyři vzory, podle kterých se budete snažit rozložit žetony na herní desce. Celá hra je pěkně svižná, pivko vám u ní nezteplá :) Pokaždé, když se vám podaří složit barvy podle kartonu se vzorem, vyndáte ho ze stojánku a zkontrolujete si i se soupeřem, jestli jste se jen nepomýlili. Pokud je kombinace barev totožná, zbavíte se kartičky a jakmile se zbavíte všech, vyhráli jste. Opravdu pohodová hra, kdy se neustále snažíte sledovat soupeře a zbytečně mu nepřihrávat. Jsem zvědav co na to Kača.

Katka:

Mě naopak zpracování trochu zklamalo. Oceňuju, že jsou komponenty dřevěné, žádný obyčejný plast, ale drážka stojánku na kartony není pečlivě opracována, takže kartony vedle sebe nezapadají rovnoměrně. Není to ale tak výrazné, aby to u mě příliš ovlivnilo celkový pohled na hru. Tento typ her mám v oblibě. Jednoduchá, logická, rychlá. Líbí se mi, že můžu soupeře i trochu zmást, ale samozřejmě vždy s úmyslem vyhrát. Navzájem jsme si mezi sebou záměrně nedopřáli využít možnost položit dva kameny najednou. Tuto možnost máte když vznikne kombinace "barva", nebo "sloupec" na jednom poli. Přece jen položit dva ze čtyř kamenů najednou je velká výhoda. Při hře ve více lidech se potom herní destička pěkně zaplní žetony, často vzniká kombinace "sloupec", položí se dva kameny a je tady Quartino.


JISHAKU

Petr:

Napětí stoupá, objevuje se i přitažlivost, a to rovnou Magnetická! Jishaku není klasická deskovka, ale spíše taková blbinka na rychlé pobavení. Každý hráč si vezme devět magnetů a postupně jeden po druhém je vkládá do připravené plastovo-pěnovkové konstrukce. Vtip je v tom, že se vám magnety nesmí spojit. První tahy jsou tedy jednoduché, ale čím více se jednotlivé důlky zaplňují, tím složitější bude vaše volba, kam magnetický kámen umístit. Tohle je opravdu jednohubka, zábava na pár minut. Počítejte ale s tím, že magnety jsou docela hlučné, tak abyste moc neobtěžovali štamgasty. Já si objednávám svrchně kvašenou třináctku a předávám slovo Kači.

Katka:

Nemůžu si pomoct, ale vzhledově mi modrá, pěnová výplň připomíná mořské vlny. Po celou dobu hry to tak vnímám. Magnety na mě působí opravdu přitažlivě. Jejich váha, barva a lesk ve mě evokují pocit, že držím nějaké drahocenné kameny. Hra je opravdu hodně jednoduchá do doby, než se magnety začnou v důlcích nebezpečně kroutit a otáčet za právě vkládaným magnetem. Pak slovo převezme fyzika, ať už chcete nebo ne. Když se magnetické kameny spojí, je to takový hluk, až to se mnou vždy leknutím škublo. Jak píše Peťa, je to taková "jednohubka", rychlovka a nic složitého. Jen si pořád dávat pozor na hodinky...


KRÁLOVSKÉ ROŠÁDY

Petr:

Tak pokud Katka píše, že s ní Jishaku škubalo, jsem zvědavý, co s ní budou dělat Královské rošády. Ale spíše s ní škubou ty silné pivka.

Rošády je jedna z mých prvních her, a vždycky ji rád vytáhnu při jakékoliv příležitosti. Být krabička poloviční, mohla by to být super hra na cesty. Pravidla jsou jednoduchá na naučení i vysvětlení novým spoluhráčům. Skládáte vedle sebe sloupce karet, kde každá karta disponuje nějakou silou/silami a některé pak mají i speciální schopnost. Běžně vyhraje ten, kdo má ve sloupci nejvíce bodů, to ale může být zvráceno právě schopnostmi. Hráči si rozdělí trofeje z jednotlivých sloupců a začíná další z šesti kol. Nebudu se už více rozepisovat o pravidlech a raději napíšu, že tuhle malou hru prostě žeru. Stylové ilustrace, jednoduchá, ale chytlavá hratelnost a hlavně skvělé vzpomínky na deskoherní začátky.

Katka:

Piju sice silnější piva, ale za škubání fakt mohly magnety. No teď k Rošádám...jak už to u mě bývá, uvítala bych větší velikost textu na kartách, a že tam toho prostoru je. Ilustrace moc neocením, protože jsem si karty neskládala klasicky vedle sebe, ale pod sebe. Tím jsem sice pěkně viděla na popis schopností, ale obrázky nebyly vidět. Postava "objevitel" mě zaujala asi nejvíc, protože doslova zamíchá kartami. Za mě je to pohodová hra, ve více hráčích asi ještě lepší.


Pivnice Portáš

Pěkně zrekonstruovaná pivnice Zlatý orel nyní nese název Portáš. Na čepu mají standardně 3-4 druhy piva. Můžete si dát klasický ležák, ALE, nebo třeba Stout. V jídelním lístku najdete burger, stejky a spoustu klasických jídel vhodných k pivu. Prostředí je pěkné, takže si tady klidně můžete dát rande a večeři.


Pokud tě něco zajímá, dej nám to vědět do komentářů na facebooku. A kdyby se ti článek líbil, tak nás můžeš odebírat. Díky, seš borec!